poniedziałek, 6 stycznia 2014

AUTORUS: "Odnośnie IB to już wybrałem NEXWELL..."

Autorus buduje sobie taki dom:


Gdy pierwszy raz zobaczyłem ten projekt od razu pomyślałem sobie: "Wiedz, że coś się dzieje..."

Autorus lubi bardzo dużo pisać o swojej inwestycji... i znalazł bardzo wielu czytelników/komentatorów... [mogę o takiej popularności tylko pomarzyć].

Dziennik budowy na forum budowlanym - stan na 6.01.14 - 1363 posty - 490tyś wyświetleń

Dziennik budowy na forum muratora - stan na 6.01.14 - 1361 postów [dziwna symetria] - 360tyś wyświetleń.

Autorus z tego co kojażę od razu wiedział, że jego wymarzona inwestycja będzie wyposażona w jakiś system "inteligentnego domu". Początkowo zdecydował się na samodzielnie uruchomiony PLC w oparciu o komponenty FATEK. Zapisał się więc czym prędzej na słynne PLC Forum:

Moja realizacja IB Autorus

Tutaj należy wspomnieć, że istnieje pewien typ ludzi którzy, uważają, że wszelkie firmowe gotowe systemy automatyki domowej zwane zwykle systemami inteligentnego domu są skandalicznie drogie, nie warte swoich pieniędzy... i że dużo lepiej czy wręcz najlepiej zrobić wszystko samemu na jakimś PLC.

Broń boże nie twierdzę, że Autorus należy do tych ludzi... po prostu wspominam że tacy są.

Kilkanaście tygodni temu kwestia się wyjaśniła:

Autorus: "Odnośnie IB to już wybrałem NEXWELL i komponenty są już na budowie wiec zmiany nie przewiduję. Choć rok temu zapaliłem się do Fateka i projekt porzuciłem. Więc nigdy nie należy mówić nigdy " - Ciekawe co autor miał na myśli, piszą o nigdy :P

ps. Biorąc pod uwagę ogólną popularność Autorusa [oraz jego kolorowy wyróżnik w stopce na forach], Nexwell zapewne może mówić o pewnego rodzaju stres teście... bo na pewno opis przebiegu tej inwestycji trafi do co najmniej kilkuset potencjalnych klientów Nexwell.

ps2. Autorus powodzenia w realizacji kopuły. Kibicuję serdecznie. Całość zapowiada się rewelacyjnie.

3 komentarze:

  1. Witam,
    odnośnie wykonawcy to jest pan Tomasz Figura z firmy Nikol. Cóż mogę powiedzieć, chyba to co on sam tzn , że nie cierpi kłaść kabli i lubi uruchamiać IB. I to by się zgadzało. Niestety ponieważ nie postawiłem jeszcze IB i system nie ruszył muszę się wstrzymać co do komentarzy. Wszak instalatora nie poznaje się po tym jak zaczyna ale ..... itd.

    odnośnie kabli to sporo jest skrętki ekranowanej. Poza tym standardowo płaskie 3x2,5 , 3x1,5 , 5x3,5 i 5x1,5.
    Odnośnie samego wyboru systemu to nadmienię, że wybór poszedł między Nexwell a Homiq. Ten pierwszy przypadł mi do gustu bo mam informację, z czego składa się system, jakie są moduły, jakie są możliwości programowania, łączenia. W skrócie, wiem co jest w środku. W homiq dostawałem gotowy produkt ale nic o nim nie wiedziałem. Po prostu miał działać, ale z każdą modyfikacją musiałem się zwracać bezpośrednio do wykonawców. Zapewne oba systemy działają dobrze ale Nexwell mnie przekonał bo czuje ze mam na niego wpływ. Ot.

    Pozdrawiam
    Autorus
    (Umieściłem za pozwoleniem Autorus [stkop])

    OdpowiedzUsuń
  2. I zostałem prześwietlony, czyli 3 lata moich zmagań w ekspresowym skrócie.
    Budowa systemu IB dopiero się zaczęła i jego trzon główny na pewno potrwa do końca 2014 roku, o finale jeszcze nie myślę nawet.

    Autorus

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak to ladnie przenikaja sie fora budowlane z blogami o IB.
    Stkop, postawisz cos nietypowego to bedziesz mial tysiace odwiedzin. Moze piramidy mieszkalne ;p ?

    OdpowiedzUsuń

Z góry bardzo dziękuję jeśli nie będziesz komentował jako Anonim i zostawisz po sobie nick lub chociaż inicjały.

Po za tym chciałbym przedstawić kilka zasad: USUWANE będą komentarze: zawierające wulgaryzmy; które mają na celu obrażenie innego komentującego lub omawianego producenta,
lub takie które są niemerytoryczne i zawierają aktywny link [spam seo].
MOŻNA [a nawet trzeba]: krytykować autora postów, danego producenta, innego komentującego, ale tylko w sposób merytoryczny z odpowiednią argumentacją, w razie potrzeby za źródłami.
MOŻNA chwalić i reklamować dane rozwiązanie, ale nie wolno robić tego anonimowo. Komentarze są własnością autorów i redakcja nie ponosi za nie odpowiedzialności.