W pewnym okresie system VERSO (w 2010 przemianowany na KOHER) mógł być spostrzegany jako liderujący wśród producentów krajowych urządzeń systemowych do inteligentnego domu. W tym roku firma KOHER nie wykupiła stoiska na targach Securex, a była regularnym uczestnikiem każdej kolejnej edycji. Jak dla mnie to znacząca informacja... firmie albo kiepsko idzie, albo uważa, że nie ma sensu uczestniczyć w najważniejszej imprezie dla instalatorów elektronicznych urządzeń budynkowych...
Krótko omówię dlaczego spostrzegałem ją jako swego rodzaju lidera w tej młodej branży. Po pierwsze zaproponowała system magistralny rozproszony (choć z czasem okazało się, że to była w sumie tylko idea do której dążył producent... i chyba nie do końca skutecznie [to tylko insynuacja]).
Jako pierwsza w Polsce zaproponowała takie nowoczesne rozwiązania jak panel dotykowy, przyciski wielofunkcyjne i to, o w miarę akceptowalnym design'ie (jak na warunki polskie). Chyba jako pierwsza w Polsce prowadziła szkolenia instalatorskie (chodzi o typowe systemy inteligentnego domu). I jako pierwsza pokazywała system szerzej na rożnych imprezach typu targi.
Od bardzo wielu miesięcy żadnych ważnych nowości produktowych, sieć instalatorów ciągle jest karłowata, praktycznie kompletna nieobecność w mediach elektronicznych, martwe i nic nie wnoszące forum użytkowników/instalatorów, zainteresowanie systemem wśród internautów (np. fora) praktycznie zerowe. Bardzo skąpe informacje techniczne na stronie www.
O to dwa z bardzo niewielu wzmianek o systemie wśród internautów:
forum.muratordom.pl/archive
Blog i-instalacje
28 Lutego KOHER umieścił na swoim profilu YouTube 2 filmiki pokazujące sterowanie, m.in. audio, z poziomu tabletu. Filmy w ciągu 1,5 miesiąca obejrzano zaledwie 30 razy [pracownicy, ich rodziny i ja?]. To mimo wszystko bardzo mało.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Z góry bardzo dziękuję jeśli nie będziesz komentował jako Anonim i zostawisz po sobie nick lub chociaż inicjały.
Po za tym chciałbym przedstawić kilka zasad: USUWANE będą komentarze: zawierające wulgaryzmy; które mają na celu obrażenie innego komentującego lub omawianego producenta,
lub takie które są niemerytoryczne i zawierają aktywny link [spam seo].
MOŻNA [a nawet trzeba]: krytykować autora postów, danego producenta, innego komentującego, ale tylko w sposób merytoryczny z odpowiednią argumentacją, w razie potrzeby za źródłami.
MOŻNA chwalić i reklamować dane rozwiązanie, ale nie wolno robić tego anonimowo. Komentarze są własnością autorów i redakcja nie ponosi za nie odpowiedzialności.