niedziela, 17 marca 2013

Pech? Nie! Dziękuję... - o programowym starzeniu produktów

Programowe starzenie produktów [wiki] jest faktem na masowym rynku wytwarzania różnych przedmiotów i urządzeń. Częściowo o tym procederze była mowa w przytaczanym przeze mnie filmie "spisek żarówkowy" w artykule "Delegalizacja żarówki". Proceder uprawiany w wielu branżach wobec wielu produktów: od rajstop, poprzez buty, po skomplikowane nowoczesne telewizory, telefony itp.

W wielu biednych krajach z elektrośmieci, które są efektem ubocznym strategii mi.in. programowego starzenia produktów biedni obywatele próbują wyżywić rodzinę, a wydobywane surowce do masowej produkcji super nowych cacek często zasilają finanse różnych armii w rejonach objętych wojnami domowymi.

Tylko jeden przykład:

Dla niecierpliwych polecam ostatnie 5-6minut.

Kilka miesięcy temu zastanawiałem się jak można próbować skompromitować producentów, którzy na masową skalę popełniają moralne przestępstwo przeciwko portfelom konsumentów, środowisku i zdrowiu ludzi. Pomyślałem, że odpowiednio przygotowany portal społecznościowy plus zapał grupy kilkuset użytkowników, może być skuteczną "rekomendacją" dla paru korporacji.

I oto odnalazłem przez przypadek niemiecki portal potępiający programowe starzenie... Pech? Nie! Dziękuję...

 Trudno mi określić na jaką skalę działa ten niemiecki portal, ale już automatycznie wygenerowała się z silnika bloga chmura wyników, która wskazuje liderów wśród marek które nie tylko gwarantują, że ich produkty będą dobrze działać w okresie gwarancji, ale również to, że tuż po tym okresie w dość zaskakujący i niezrozumiały sposób urządzenia te przestana działać.



Smacznego... Głupi konsumencie.



Profil akcji na facebook: http://www.facebook.com/Murks.Nein.danke
   





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Z góry bardzo dziękuję jeśli nie będziesz komentował jako Anonim i zostawisz po sobie nick lub chociaż inicjały.

Po za tym chciałbym przedstawić kilka zasad: USUWANE będą komentarze: zawierające wulgaryzmy; które mają na celu obrażenie innego komentującego lub omawianego producenta,
lub takie które są niemerytoryczne i zawierają aktywny link [spam seo].
MOŻNA [a nawet trzeba]: krytykować autora postów, danego producenta, innego komentującego, ale tylko w sposób merytoryczny z odpowiednią argumentacją, w razie potrzeby za źródłami.
MOŻNA chwalić i reklamować dane rozwiązanie, ale nie wolno robić tego anonimowo. Komentarze są własnością autorów i redakcja nie ponosi za nie odpowiedzialności.